رضا نورانی - کارشناس ارشد مکانیک سنگ
منصور اکبرشاهی - کارشناس ارشد زمین شناسی مهندسی
استان اصفهان به لحاظ برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی وجودمراکز مهم صنایع فولاد پالایشگاه و جاذبه های مختلف توریستی و غیره جز شهرهای مهم ایران محسوب می شود این شرایط باعث گردیده تا محورهای ارتباطی بین پایتخت و شهر اصفهان از محورهای مهم و پررفت و آمد محسوب گردد به این دلیل در حال حاضر ساخت راه آهن سریع السیر بین شهرهای قم و اصفهان در اولویت قرارگرفته است در کیلومتر 29 مسیر راه آهن سریع السیر قم - اصفهان یک دستگاه تونل احداث خواهد شد تونل مذکور در فاصله هوایی تقریبا 40 کیلومتری جنوب غربی قم قرارگرفته است دراین مقاله تحلیل پایداری و طراحی سیستم نگهداری اولیه و نهایی تونل مذکور مورد بررسی قرارگرفته است.
تونل - راه آهن سریع السیر - تحلیل پایداری - پوشش اولیه - پوشش نهایی - تحلیل دینامیکی
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید: