عنوان: چگونه مانع افت درسی دانش آموزان پایه دوم متوسطه در درس عربی شدم؟
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 29
افت تحصیلی کاهش عملکرد دانشآموز از رضایت بخش به نامطلوب است، اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانشآموزی فاصلهای ایجاد شود، از آن به عنوان افت تحصیلی یاد میشود و بهترین شاخص در این زمینه مقایسه عملکرد قبلی و فعلی است
دراین پژوهش که در مدرسه متوسطه ومقطع دوم متوسطه در درس عربی صورت گرفته دلایل افت درسی دانش آموزان با استفاده از روش پرسش نامه ومصاحبه بااولیاء مورد بررسی قرارگرفته است.
ارتباط نزدیکی بین آموختههای قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.
مشارکت دانش آموزان در تدریسها به تعمیق آموختههای اوکمک شایانی میکند.
انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی میکاهد.
عامل تشویق تأثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.
استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.
کلید واژه: عربی – دوم متوسطه – افت درسی
فهرست مطالب
بررسی و شناخت خشونتهای زنان علیه مردان (ورد)
مقدمه
به تازگی شاهد افزایش پدیده نه چندان جدید خشونت زنان علیه مردان می باشیم. آن امر به صور مختلف آزار و اذیت در قالبهای فیزیکی یا اجتماعی میباشد.این تحقیق در نظر داردعل وعوامل به وجود آمدن این پدیده ضد ارزش را به چه صورت فیزیکی مانند همسرکشی آزار و اذیت در دوران عقد و یا بعد از آن طلاق و . مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با مراجعه به روزنامه های کثیر الانتشار مانند کیهان اطلاعت همشهری و جام جم موارد درج شده را باتوجه به نظریه کارشناسان و مقالات مربوطه مورد کنکاش قرار دهد و همچنین پیامدها و آثارسوئی را که این امر (خشونت) در جامعه بر جا می گذاد را بررسی نماید.
تاریخچه مطالعاتی[1]
«یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوان اکرمکم عند الله اتقیکم آن الله علیم خبیر»
هان ای مردم همانا شما ا زیک مرد وزن آفریدیم و شما را به هیئت اقوام و قبائی در آوردیم تا با یکدیگر انس و آشنای یابید بی گمان گرامی ترین شما د رنزد خداوند پرهیزگاران شماست به خداوند دانای آگاه است.[2]
آئین مقدس اسلام به عنوان کاملترین دین وجامع ترین شریعت همواره بر این نکته تأکید میکند که جامعه انسانی از زن و مرد ترکیب یافته است و زن ومرد از یک گوهر خلق شده اند بر اساس تعالیم عالیه اسلامی هیچ یک از «مردبودن» و «زن بودن» مایه شرافت برتری ویا افتخار نیست و برتری نزد خداوند تنها بر اساس تقوا می باشد.
اسلام خشونت علیه زنان را به هر شکل نمی پسندد ابعاد فقهی خشونت علیه زنان رابه غلط جزئی از فرهنگ اسلامی شد و آزار مربوطه به آن واقعاً نگران کننده است و متأسفانه آما رخشونت علیه زنان در جوامع سنتی بسیار شدیدتر و محسوستر از دریافت میشود.
در جوامع امروز شاهد پدیده خشونت زنان علیه مردان می باشیم که با توجه به پایگاههای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی زنان در جامعه به صور مختلف قابل رویت می باشد.
اولین خشونت در جامعه انسانی را شاید کشته شدن هابیل به دست برادر خود قابیل دانست. و در طی عصرها و قرنها د ر تمدن ها گوناگون پدیده خشونت با توجه به فرهنگها و شرایط زمان خاص آن زمان به صور مختلف دیده میشود در مصر باستان شکنجه بردگان به وسیلة فراعنه و حمل و نقل سنگها وزین توسط بردگان در زیر شلاقهای سربازان فراعنه که برای ساختن اهرام و قصرهای آنان بکار می رفت در چین قدیم کشته شدن مردمی رابه عنوان کارگر برای ساختن دیوار چین به بیگاری کشیده شده بودند و تاریخ گواه این مسئله است که اجساد بسیاری از آنان در لا به لای دیوار مدفون شده است ودر ایران باستان شکنجه و ضرب و شتم مردمان در سلسله های مختلف پادشاهی برای کامروایی پادشاهان و وابسته گان آنها نمونه هایی ماندگار در تاریخ میباشد زنان با توجه به فیزیک جسمانی و قدت بدن ضعیفی را دارا میباشند دوچندان مورد ظلم و تعدی ظالمان قرار گرفته اند در جوامع امروزی نیز شاهد تنوع این خشونتها علیه زنان می باشیم یک از این نمونه ها «خشونت خانگی میباشد خانه را غالباً به عنوان پناهگاه امنیت و خوشبختی تصور میشود اما خشونت خانگی بخشی از تجربه بسیاری از زنان است. خشونت خانگی بلای اجتماعی جدیدی نیست در سده های میانه و اوایل صنعتی شدن خشونت نسبت به زنان یک جنبه متداول ازدواج بود تا اواخر قرن 19 هیچ قانونی در انگلستان وجود نداشت که مانع از آن شود که مرد همسرش را مورد آزار جنسی قرار دهد به استثنای آسیب جدی یا قتل. زنان اکنون از حمایت قانونی بیشتری برخورد دارند با این همه هنوز این گونه خشونت بسیار رایج است خشونت علیه زنان درخانه گاهی بسیار جزئی تصور میشود اما شواهد و مدارک از پناهگاههای زنان مضروب شد خلاف آن را نشان میدهد.»[3]
عنوان صفحه
فصل اول : مقدمه
تاریخچه مطالعاتی .............................. 2
بیان مسئله .................................... 10
فرضیات یا پرسشهای تحقیق........................ 14
اهداف مطالعاتی................................. 15
حدود مطالعاتی.................................. 16
اهمیت مطالعاتی................................. 17
تعریف اصطلاحات.................................. 19
فصل دوم: مرور مطالعاتی
خشونتهای خانگی................................. 26
آزار جنسی ..................................... 27
تحریک زنان توسط مردان.......................... 28
بی اعتنایی به ارزشهای اخلاقی ................... 28
پست انگاشتن نقش های زنانه ..................... 29
فصل سوم: روش تحقیق
رسش تحقیق...................................... 33
طرح تحقیق...................................... 34
فن تحقیق....................................... 35
طرح تحلیلی..................................... 36
طرح اجرایی..................................... 37
فصل چهارم: ارائه و تجزیه و تحلیل اطلاعات
دختران خشن..................................... 39
رسانه های خشن.................................. 40
نادیده انگاشتن نهاد خانواده ................... 43
فرهنگ سازی بر اساس حقوق اسلامی و انسانی......... 43
همگام با پیشرفت صنعتی ......................... 45
مدارس آگاه .................................... 46
تشنجات خانوادگی و دختران نوجوان................ 47
اوقات فراغت.................................... 48
فصل پنجم: استنتاج
استنتاج ....................................... 52
پیشنهادات ..................................... 56
ضمائم.......................................... 57
کتابنامه ...................................... 59
[1]. Back grond of the atudy.
[2] . سوره حجرات - آیه 3- ماهنامه پیام زن- سال دوازدهم شماره 11- بهمن 82
[3] . گیدنز، آنتونی- جامعه شناسی - ترجمه منوچهر صبوری- چاپ سوم- 1376- تهران.
Michael Ola Idowu, Catherine Isabelle Dumur, Carleton Theodore Garrett (eds.)
عنوان: پیشینه تحقیق و مبانی نظری شادکامی
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 22
توضیحات
ازآنجاکه شادی یکی از هیجانات اساسی بشر است، لذا هر کس به فراخور خود آن را تجربه مینماید؛ اما تعریف شادی به سادگی تجربهی آن نیست. افلاطون در کتاب جمهوری به سه عنصر در وجود انسان اشاره میکند که عبارتاند از: قوه عقل یا استدلال، احساسات و امیال. افلاطون شادی را حالتی از انسان میداند که بین این سه عنصر تعادل و هماهنگی وجود داشته باشد (دیکی، 1999). ارسطو شادی را زندگی معنوی میداند (آیزنک، ترجمه: فارسی 1378). جان لاک و جرمی بنتام معتقدند که شادی مبتنی بر تعداد وقایع لذتبخش است (آیزنک، ترجمه فارسی 1378). آرجیل و همکاران (1995) شادی را ترکیبی از وجود عاطفه مثبت، فقدان عاطفه منفی و رضایت از زندگی میدانند.
جامعترین و درعینحال عملیاتیترین تعریف شادمانی را وینهوون (1988) ارائه میدهد. به نظر او، شادمانی به قضاوت فرد از درجه یا میزان مطلوبیت کیفیت کل زندگیاش اطلاق میگردد. به عبارت دیگر، شادمانی به این معناست که فرد چهقدر زندگی خود را دوست دارد.
فهرست مطالب