نوع فایل:PDF
تعداد صفحات:11
سال انتشار:1395
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه مسئولیت پذیری و تاب آوری با فرسودگی شغلی آموزگاران آموزگاران مدارس ابتدایی استثنایی شهر بجنورد بوده است . بدین منظور از جامعه آموزگاران شهر آشخانه که شامل کلیه آموزگاران مدارس ابتدایی استثنایی شهر بجنورد در سال 1394 به تعداد 70 نفر بوده است که به روش سرشماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری و پرسشنامه فرسودگی شغلی (CD-RISC) داده ها از پرسشنامه های مسئولیت پذیری پارسونز، کونور و دیویدسون مسلش( 1981 ) استفاده شد. روش پژوهشی از نوع همبستگی بوده است. جهت آزمون فرضیه ها از رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) و رگرسیون خطی چند متغیره استفاده شده است.نتایج پژوهش نشان داد بین مسئولیت پذیری آموزگاران و فرسودگی شغلی رابطه مثبت و همچنین بین تابآوری و فرسودگی شغلی درسطح 0.01 رابطه منفی معنی دار بدست آمد از طرفی متغیرهای مسئولیت پذیری و تاب آوری باهم 12 درصد واریانس متغیر فرسودگی شغلی را پیش بینی کردند
واژگان کلیدی
مسئولیت پذیری، تاب آوری، فرسودگی شغلی، آموزگاران استثنایی
نوع فایل:PDF
تعداد صفحات :14
سال انتشار : 1394
چکیده
در عصر حاضر محققین و مدیران توجه خاصی به اهمیت نوآوری در دانش مدیریت داشته اند ،عصری که مشارکت نیروی انسانی دانشگرا جایگزن پتانسیلهای عملکردگرا شده است. از این رو مدیریت نوین بر آن است که با تجهیز به دانش روز بتواند راهی امن و مطمئن در مسیر خلاقیت و نوآوری داشته و در عرصهی رقابت سازمانی پویا و پایا باشد. منظور از نوآوری خلاقیت تجلی یافته و به مرحلهی کاربردی رسیده است. به بیان دیگر در محیط رقابتی امروز سازمانها به میزان فزایندهای نیازمند مدیریت دانش با رویکرد نوآورانه هستند به همین دلیل مدیریت دانش نیز از اهمیت خاص برخوردار می گردد و بر خلافگذشته که سلسله مراتب، نقطهی تمرکز مدیریت سازمانها بود امروزه دانش و نوآوری در ارتباطی دو سویه محور اصلی هستند. نکتهی قابل بحث این است که با عنایت به حساسیت مدیریت یک سازمان به منظور ایجاد فضای مناسب ظهور خلاقیت و نوآوری و سوق دهی فعالیتهای سازمانی در ایجاد شبکههای گروهی خلاقیتمحور، آیا مراکز آموزشی بستر لازم جهت تربیتدانش مدیران و ایجاد توانایی بهره برداری از اطلاعات کاربردی نوین را ایجاد مینماید؟ آیا مدیران آینده در تحصیلات خود مهارتها و توانمندیهای لازم و یا به عبارت دیگر دانش کاربردی موثر را به منظور تصدی مدیریت یک سازمان کسب مینمایند، به گونهای که بتوانند با دانش خود به مدیریت دانش سازمان پرداخته و تمام زیرمجموعهی خود را در جهت ایجاد اقدامات نوآورانه وبروز رسانی اطلاعات خود از طریق بهره گیری از مقالات و منابع به روز در مدیریت نمایند، در مفهوم واضحتر به مدیریت نوآوری بپردازند. هدف اصلی این مقاله ارائه چارچوب عملی به منظور تغییر محوریت تدریس از تئوری به ایجادمهارتهای کاربردی در رشته مدیریت با بهرهگیری از تکنیکهای جدید آموزش بوده و همچنین با ارایه مدل پیشنهادی کمک به ایجاد مهارت زبان انگلیسی به منظور بهره مندی از منابع و مقالات جدید و کاربردی در بین کارکنان نماید
واژگان کلیدی
مدیریت نوآوری، مدیریت دانش، خلاقیت، نوآوری، مهارت زبان
این تحقیق بصورت PowerPoint و با موضوع اخلاق تکنولوژی اطلاعات: موجبیتگرایی تکنولوژیکی در برابر برساخت اجتماعی تکنولوژی می باشد. برای رشته مدیریت مناسب است و در 34 اسلاید کامل می باشد.
در ادامه سر تیتر های تحقیق آمده است . این پاورپوینت را می توانید بصورت کامل و آماده تحویل از پایین همین صفحه دانلود نمایید.
لازم به توضیح است که فونت های بکار رفته را نیز به همراه فایل دانلود خواهید کرد.
بلافاصله بعد از پرداخت و خرید ، لینک دانلود نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک فایل مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد.
Susanne Albers (auth.), Ding-Zhu Du, Guochuan Zhang (eds.)