دانلود تحقیق روانشناسی گشتالت +pdf
جزوه روانشناسی گشتالت
مکتب روانشناسی گشتالت
جامع +کامل +خلاصه
----------------------------------------------
*معرفی اجمالی:
روانشناسی گشتالت مکتبی از روانشناسی است که بر بررسی تجربیات و رفتار به عنوان یک کل تاکید دارد و نه بررسی اجزای عملکردی مجزا و مستقل.
روانشناسان گشتالتی با مکتب ساخت گرایی که در آن دوران در اوج محبوبیت خود به سر می برد، در تقابل بودند. طرفداران ساخت گرایی بر این اعتقاد بودند که ذهن متشکل از اجزا یا واحدهای مجزایی است و می توان ذهن را با بررسی این اجزا و ترکیب آن ها درک کرد. بر خلاف ساخت گرایان، روانشناسان گشتالتی معتقد بودند که تجربیات ذهنی نه تنها وابسته به ترکیب اجزاست، بلکه به سازمان و الگوی تجربیات و ادراکات فردی نیز بستگی دارد. بنابراین آن ها اعتقاد داشتند که به جای این که رفتار به اجزایی مستقل تجزیه و سپس بررسی گردد، می بایست با تمام پیچیدگی خود به عنوان یک کل واحد بررسی شود.
فهرست مطالب:
شناسنامه مکتب
معرفی مکتب
موضوع مورد مطالعه
روشهای مطالعه وتحقیق
اصول بنیادی و موضوعات مورد توجه
پیشگامان و موسسان
نظریه های مشهور
مبانی
مفاهیم اساسی
ارزیابی
خدمات
سرنوشت
منابع
*فرمت فایل:
پی دی اف(pdf)
*تعداد صفحه:
17
*حجم فایل:
462KB
توضیحات :
ترانسفورماتور (Transformer) وسیلهای است که انرژی الکتریکی را به وسیله دو یا چند سیمپیچ و از طریق القای الکتریکی از یک مدار به مداری دیگر منتقل میکند. به این صورت که جریان جاری در مدار اول (اولیه ترانسفورماتور) موجب به وجود آمدن یک میدان مغناطیسی در اطراف سیمپیچ اول میشود. این مقاله و یا به عبارت بهتر جزوه به بررسی سازوکار و انواع و اشکال ترانسفورماتورها و مشخصات آنها پرداخته و به صورت کلی بررسی نموده است.
تعداد صفحات : 94 صفحه
فرمت فایل word می باشد
نوع فایل:PDF
تعداد صفحات:18
سال انتشار:1395
چکیده
ارزشها یکی از مباحث اصلی مکاتب فلسفی و تاثیر گذار در نظام تربیتی می باشند .توماس آکویناس از فلاسفه برجسته و متنفذ مسیحی عمیقا به آنها توجه کرده است . هدف از انجام این پژوهش، معرفی دیدگاه آکویناس درمورد ارزشها و نقد و بررسی آن بر اساس اندیشه علامه طباطبایی است. این پژوهش نظری به شیوه تحلیلی -توصیفی مبتنی براطلاعات جمع آوری شده به شیوه اسنادی انجام شد. موضوعات مورد بررسی عبارتند از: مبانی ارزش شناسی، زیباشناسی ،سعادت، فضائل اخلاقی از نظر آکویناس و بررسی آنها از منظر علامه طباطبایی. یافته ها و تحلیل داده ها نشان می دهد همانطور که انتظار می رفت وجوه اشتراک این دو به لحاظ منشاء بنیادین فکری مبتنی بر دین بیش از وجوه اختلاف آنهاست. تفاوتهای مشاهده شده بیشتر بیانگر تفاوت در حوزه های پرداختی این دو در موارد مذکور است تا اختلاف بنیادین فکری و اندیشه ای . مثلا علامه بیشتر به چیستی و چگونگی پیدایش ارزشها پرداخته در حالیکه توماس در این زمینه بیشتر به مصادیق پرداخته .یا در بحث فضائل توماستقسیم بندی منسجم و گسترده ایی کرده در مقابل علامه پنج نظریه اخلاقی ارائه داده است. می توان با ترکیب و تلفیق نظریات ارزش شناسی این دو، کارکرد جامعه پذیری نظام آموزشی را در زمینه درونی سازی وافزایش تعلق و تعهد به ارزشها بهبود بخشید.
واژگان کلیدی
علامه طباطبایی،توماس آکویناس، ارزش ها، سعادت، فضائل اخلاقی
Bruce Harris, Rowan Planterose, Jonathan Tecks(auth.)