ام او فایل

دانلود فایل دانشجویی

ام او فایل

دانلود فایل دانشجویی

بررسی دیدگاه امام خمینی (ره) در خصوص احکام امر به معروف و نهی از منکر

 فهرست مطالب

عنوان صفحه

 چکیده1

مقدمه2

فصل اول: کلیات

1- کلیات5

1-1- طرح تحقیق5

1-1-1- بیان مسأله5

1-1-2- پرسش اصلی تحقیق7

1-1-3- فرضیه‌های تحقیق7

1-1-4- اهداف تحقیق7

1-1-5- سوابق تحقیق7

1-1-6- جنبه نوآوری تحقیق8

1-1-7- روش تحقیق9

1-1-8- محدودیت‌ها و مشکلات9

1-2- تعاریف9

فصل دوم: مبانی، ارکان عقلی و شرایط امر به معروف و نهی از منکر

2- مبانی، ارکان عقلی و شرایط امر به معروف و نهی از منکر11

2-1- بررسی وجوب امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن11

2-2- بررسی موضوع از دیدگاه روایات13

2-3- امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام علی (ع)18

2-3-1- شرایط امر به معروف و نهی از منکر18

2-3-2- مراحل و مراتب امر و نهی20

2-3-3-صفات آمر و ناهی21

2-3-4- آثار امر به معروف و نهی از منکر24

2-3-5- مذمت ترک امر به معروف و نهی از منکر25

2-3-6- آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر25

2-3-7- عوامل ترک امر به معروف و نهی از منکر26

2-3-8- ارزش و ویژگی امر به معروف و نهی از منکر27

2-3-9- شرایط امر به معروف و نهی از منکر28

2-3-10- فلسفه امر به معروف و نهی از منکر29

2-3-11- درجات و مراحل امر به معروف و نهی از منکر29

2-3-12- آفات ترک امر به معروف و نهی از منکر29

فصل سوم: امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام خمینی (ره)

3- امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام خمینی (ره)55

3-1- امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه فقهای امامیه55

3-1-1- نظرات فقیهان صدر اول58

3-1-2- سایر فقها59

3-1-3- شرط عدم مفسده در امر به معروف و نهی از منکر60

3-1-3-1- عنوان شرط سوم(عدم مفسده)60

3-1-3-2- دلایل شرط سوم(عدم مفسده)61

3-1-4- شرط احتمال تأثیر64

3-2- بررسی دیدگاه‌های امام خمینی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر68

3-2-1- اهمیت امر به معروف68

3-2-2- وجوب امر به معروف و نهی از منکر69

3-2-3- اقسام امر به معروف و نهی از منکر73

3-2-4- مراتب امر به معروف و نهی از منکر74

3-2-5- اصل امر به معروف و نهی از منکر80

3-2-6- شرایط امر به معروف و نهی از منکر82

3-2-7- بندهایی از پیام هشت ماده ای امام90

3-2-8- رهنمودهای حضرت امام برای عملی کردن امر به معروف91

فصل چهارم:مراتب و شرایط امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه آیت الله خویی

4- مراتب و شرایط امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه آیت الله خویی97

4-1- تبیین امر به معروف و نهی از منکر و بررسی وجوب آن98

4-1-1- مصادیق معروف از دیدگاه آیت الله خویی98

4-2- شرایط امر به معروف ونهی از منکر101

4-3- احکام فقهی102

4-4- بررسی ادله آیت الله خویی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر103

4-4-1- ادله ارکان و شرایط امر به معروف و نهی از منکر111

4-4-2- ادله مراتب امر به معروف و نهی از منکر113

4-4-3- در منکراتی که معمول و عادت مردم می‌باشد117

بررسی وجوه افتراق دیدگاههای امام خمینی (ره) و آیت الله خویی (ره)در امر به معروف و نهی از منکر123

نتیجه‌گیری126

پیشنهادات129

فهرست منابع126

 چکیده

 بررسی دیدگاه امام خمینی (ره) در خصوص احکام امر به معروف و نهی از منکر

 امر به معروف و نهی از منکر، از ارکان اسلام و ستون خیمه دین ماست که بدون آن، دیگر احکام فرصت ظهور و بروز شایسته را نخواهند یافت. این اصل، شاه کلید رسیدن به مدینه فاضله‌ای است که آرمان پیشوایان ما بود. از نظر قرآن کریم، مسلمین در صورتی که به این وظیفه عمل کنند، بهترین امت ها هستند.

امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه ای همگانی است و در صورتی که هرکس سکوت کند به انتظار اینکه دیگری امر به معروف و نهی از منکر نماید و در نتیجه هیچ‌کس قیام نکند، چنین قومی باید منتظر عذاب الهی باشد. امر به معروف و نهی از منکر از احکام ضروری اسلام است که در نصوص دینی مورد تأکید فراوان قرارگرفته است. آیت الله خویی و امام خمینی، امر به واجب ونهی از حرام را واجب و امر به مستحب و نهی از مکروه را مستحب می‌دانند، و مراتب امر به معروف و نهی از منکر را شامل مراتب قلبی، زبانی و اقدامات عملی می‌دانند ولی در خصوص شرایط امر به معروف و نهی از منکر در دو شرط احتمال تأثیر و عدم مفسده اختلاف نظر دارند.

در این پایان نامه‌ به بررسی دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و آیت الله خویی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازیم.

 واژه‌ی های کلیدی: امربه معروف، نهی از منکر، امام خمینی، آیت الله خویی.

 مقدمه

 نیازهای مشترک اجتماعی و روابط ویژه انسانی، انسان‌ها را آن چنان به یکدیگر پیوند می-زند و زندگی را آن‌چنان وحدت می‌بخشد که افراد را در حکم مسافرانی قرار می دهد که در یک اتومبیل و یا یک هواپیما یا یک کشتی سوارند و به سوی مقصدی در حرکتند و همه با هم به منزل می رسند و یا همه با هم از رفتن می مانند و همه با هم دچار خطر می گردند و سرنوشت یگانه ای پیدا می کنند. به واسطه سرنوشت مشترک داشتنِ افراد اجتماع است که اگر یک نفر بخواهد گناهی مرتکب شود، بر دیگران لازم است مانع او گردند.

اسلام نه تنها فرد را برای خود و در مقابل خداوند از نظر شخص خود مسئول و متعهد می داند، بلکه فرد را از نظر اجتماع هم مسئول و متعهد می داند. امر به معروف و نهی از منکر همین است که ای انسان! تو تنها از نظر شخصی و فردی در برابر ذات پروردگار مسئول و متعهد نیستی، تو در مقابل اجتماع خود هم مسئولیت و تعهد داری.

اصلاح‌طلبی، یک روحیه اسلامی است. هر مسلمانی به حکم اینکه مسلمان است، خواه ناخواه اصلاح‌طلب و لااقل طرفدار اصلاح‌طلبی است؛ زیرا اصلاح‌طلبی، هم به عنوان یک شأن پیامبری در قرآن مطرح است و هم مصداق امر به معروف و نهی از منکر است که از ارکان تعلیمات اجتماعی اسلام است.

هر امر به معروف و نهی از منکر، لزوماً مصداق اصلاح اجتماعی نیست، ولی هر اصلاح اجتماعی، مصداق امر به معروف و نهی از منکر هست.

ما همیشه صالح داشته ایم، اما کمتر مصلح داشته ایم. علتش این است که ما کمتر اجتماعی فکر می کنیم.

یک ملت ناراضی از وضع حاکم، در صورتی انقلاب می کند که دارای روحیه پرخاشگری و طرد و انکار باشد. اسلام خصوصیتش این است که به مردم خودش حس پرخاشگری و طرد و مبارزه و نفی وضع نامطلوب را می دهد. امر به معروف و نهی از منکر، یعنی اگر وضع حاکم، وضعِ نامطلوب و غیر اسلامی بود، تو نباید تسلیم وضع بشوی و تمکین وضع بکنی؛ تو باید برای طرد، نفی و انکار این وضع، جهت برقرار ساختن وضع مطلوب و ایده آل کوشش کنی.

امر به معروف و نهی از منکر از آموزه های بنیادین اسلامی است که درساحت اجتماعی و سیاسی نقشی مؤثر دارد. این اصل شیوه رفتاراجتماعی و سیاسی انسان مسلمان را مشخص می سازد و بر نفی بی طرفی او در مناسبات اجتماعی و سیاسی تأکید می ورزد. این فریضه در قرآن کریم در هفت آیه به صورت مستقیم آمده است. آیات 104 و120 و 216 سوره مبارکه آل عمران، 157 اعراف، 71 توبه، 41 حج، 17لقمان، این آیات هفتگانه اند که دستور به اجرای این فریضه مهم داده اند. در سنت نبوی و ائمه اطهار (ع) و در کتب حدیثی و فقهی نیزروایات پرشماری در این باره وجود دارد. معتزله که بسیاری ازپژوهشگران آن را بنیادگذار کلام اسلامی خوانده اند، امر به معروف ونهی از منکر را اصلی کلامی انگاشته اند و آن را در زمره اصول پنجگانه خود نهاده اند.

هدف از نگارش این پایان نامه‌، بررسی دیدگاه امام خمینی (ره) و آیت الله خویی در خصوص احکام امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد.

 فصل اول

کلیات

- کلیات

 1-1- طرح تحقیق

1-1-1- بیان مسأله

 بدون مبالغه باید گفت امام خمینی (قدّس سره) احیاء‌کننده این دو وظیفه مهم الهی در عصر خود بود. این شخصیت کم‌نظیر عالم اسلام در راه انجام این دستور الهی از هیچ کاری فروگذار نکرد. امام بزرگترین منکر را حکومت پهلوی می‌دانست که با اساس اسلام در ستیز بود از این رو از سال 1342 که مبارزه خود را آغاز نمود برای سرنگونی این رژیم با تمام توان به میدان آمد و در این راه هر گونه سختی و رنج و تبعید و زندان را تحمل کرد تا سرانجام حکومت پهلوی را نابود و جمهوری اسلامی در این مملکت برپا داشت.

وجوب امر به معروف و نهی از منکر مورد اتفاق همة فقها اسلام از شیعه و سنی است و مسلمین جهان نیز این دو را واجب می‌دانند بنابراین اصل وجوب از ضروریات دین است و آیات و روایات فراوانی بر وجوب این دو دلالت دارند. امام خمینی فرموده‌اند:

این دو از والاترین و شریف‌ترین واجبات می‌باشند و به وسیله اینها واجبات دیگر اقامه می‌گردد و وجوب این دو از ضروریات دین است و منکر آن در صورت توجه به لازمه انکار و ملزم شدن به آن از کافران خواهد بود (تحریرالوسیله، ج 1، ص 439).

امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز و روزه، واجب است. امر به معروف و نهی از منکر در اسلام جایگاه رفیع و ارزشمندی دارد که با انجام آن سعادت دنیا و آخرت انسان، تأمین می‌شود.

در میان فقها، اختلاف نظر است که آیا وجوب این دو تنها از ادله شرعیه آیات و روایات استفاده می‌شود یا بیش از آنکه آیه و روایتی بر وجوب این دو حکم کند عقل آن را واجب می‌داند. شهور فقها، قائلند که وجوب این دو شرعی است و عقل به تنهایی حکم نمی‌کند که امر کردن مردم به خوبیها و نهی کردن آنان از بدیها واجب است. در مقابل جماعتی فرموده‌اند وجوب امر به معروف و نهی از منکر عقلی است و نیازی به دلیلی از شرع نیست و ادله رسیده از شرع مقدس در واقع تأکیدی بر حکم عقل است. شیخ طوسی (الاقتصاد، طوسی، ص 236)، علامه حلّی (مختلف الشیعه، احکام الشریعه، علامه حلی، ج 4، ص 471)، فاضل مقداد (تنقیح الرافع، فاضل مقداد،‌ج1)، شهید اول و ثانی (اللمعة الدمشقیه، ج 2، ص 409) و حضرت امام خمینی (المکاسب المحرمه، ج 1، ص204) از کسانی هستند که وجوب این دو را عقلی می‌دانند.

در روایتی که از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله رسیده وجوب عقلی تأیید می‌شود آن حضرت فرموده است:

یک فرد گنه‌کار در میان جامعه همانند کسی است که با جمعی سوار کشتی شود و به هنگامی که در وسط دریا قرار گیرد تبری برداشته و به سوراخ کردن موضعی که در آن نشسته است بپردازد و هرگاه به او اعتراض کنند در جواب بگوید من در سهم خود تصرف می‌کنم. اگر دیگران او را از این عمل خطرناک باز ندارند طولی نمی‌کشد که آب دریا به داخل کشتی نفوذ کرده و یک‌باره همگی در دریا غرق می‌شوند (تفسیر نمونه، آیت الله مکارم و همکاران، ج 3، ص 37).

جماعتی از فقها فرموده‌اند وجوب امر به معروف و نهی از منکر عینی است و بر همه افراد واجب است که به این دو واجب اقدام کنند: شیخ طوسی در کتاب نهایه (النهایه/ 299) و الاقتصاد (الاقتصاد / 237) و ابن حمزه در وسیله (الوسیله الی نیل الفضیله، ابن حمزه) و محقق کرکی در جامع المقاصد (جامع المقاصد، محقق کرکی، ج 1، ص 200) فرموده‌اند قائل به وجوب عینی امر به معروف و نهی از منکر شده‌اند.

در برابر این گروه فقها حضرت امام خمینی قائل به وجوب کفایی هستند. امام فرموده‌اند: اقوی آن است که وجوب امر به معروف و نهی از منکر کفایی است. بنابراین اگر جماعتی به آن اقدام کنند که حکم الهی تحقق پیدا کند تکلیف از دیگران ساقط است وگرنه همه در صورتی که شرایط وجوب باشد ترک واجب کرده‌اند (تحریرالوسیله، ج 1، ص 440).

طرفداران هر دو عقیده ادلّه‌ای برای مدعای خود بیان کرده‌اند. مقتضی است ادله قائلین به وجوب کفایی را مورد بررسی قرار دهیم.

نخستین دلیل قائلین به وجوب کفایی آن است که هدف از امر به معروف و نهی از منکر آن است که واجبات انجام گیرد و محرمات ترک شود. بسیاری از فقها از جمله حضرت امام به آن اشاره دارند. و می‌فرماید:

تا زمانی که معروف انجام نگرفته یا حرام ترک نشده اگر شرایط جمع باشد همه گناهکارند.

دلیل دوم، آیه شریفه:

«وَلْتَکُن مٍّنکُم امةُ یَدعُون الَی الخیرِ وَ یامُرونَ بالمعروفِ و ینهونَ عَنِ المُنکرِ و اولئکَ هُم المُفْلِحُون» (سوره آل عمران آیه 104).

دلیل سوم، دلیل دیگری که می‌توان برای وجوب کفایی بیان کرد روایت معتبره‌ای است که معدة بن صدقه از امام صادق علیه‌السلام نقل کرده او می‌گوید:

بنابراین در این تحقیق قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چه تفاوتی میان دیدگاه امام خمینی و آیت الله خویی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد؟

 1-1-2- پرسش اصلی تحقیق

 دیدگاه امام خمینی و آیت الله خویی در خصوص احکام امر به معروف و نهی از منکر چه تفاوت و شباهت‌هایی دارد؟

 1-1-3- فرضیه‌های تحقیق

 دیدگاه امام خمینی و آیت الله خویی در خصوص وجوب امر به معروف و نهی از منکر مشابه و در خصوص مراتب و شرایط امر به معروف و نهی از منکر متفاوت است.

 1-1-4- اهداف تحقیق

 بررسی امر به معروف و نهی از منکر در فقه امامیه

بررسی دیدگاه فقهی امام خمینی (ره) در خصوص امر به معروف و نهی از منکر

بررسی دیدگاه فقهی آیت الله خویی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر

 1-1-5- سوابق تحقیق

 آیت الله خویی در منهاج الصالحین خود کتابی را به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داده و بحث از این دو موضوع را بعد از بحث خمس و پیش از مبحث جهاد آورده است. وی این دو را اعظم واجبات می داند. و در مسأله 1272 این فریضه را بر همه، اعم ار علما و سلاطین و رعیت و دارا و ندار واجب می‌داند (خویی، منهاج الصالحین، ج1، ص352). ایشان می فرمایند: اگر انکار به قلب و زبان و دست واقع نشد در جواز قتل و جرح دو وجه است و بلکه دو قول، که اقوای آندو عدم است ... و این کار بر امام و یا نائب او روا است (همان، ص353).

در خصوص بررسی تطبیقی دیدگاه امام خمینی (ره) و آیت الله خویی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر کتاب مستقلی به نگارش در نیامده است اما هر کدام از این فقه در بخشی از کتاب‌های فقهی خود (تحریر الوسیله و منهاج الصالحین) بخشی را به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داده‌اند.

دکتر سیدحسن اسلامى (1388) در کتاب خود با عنوان «امر به معروف و نهى از منکر» به این موضوع پرداخته است. وی در این کتاب بیشتر به جایگاه سیاسى امر به معروف و نهى از منکر پرداخته است.

انتشارات صدرا کتابی از شهید مرتضی مطهری (1377) با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر در آثار استاد مطهری» تدوین نموده است. در این کتاب بحثهای گفتاری و نوشتاری استاد مطهری درباره امر به معروف و نهی از منکر، به صورت مفصل و با دقت جمع آوری شده است.

تازه ترین اثر حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (1391) با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» توسط انتشارات مهر امیرالمؤمنین منتشر شده است. این کتاب شامل مباحثی از جمله ادله‌ وجوب امر به معروف و نهی از منکر، مسائل مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر، بررسی شرایط این فریضه‌ الهی (شناخت معروف و منکر، اصرار و انکار، احتمال تأثیر و ...)، مراتب انکار، و شامل مباحث تکمیلی مانند امر به معروف و نهی از منکر خانواده یا اخذ اجرت برای امر به معروف و نهی از منکر است. این کتاب، تحقیقی ارزشمند درباره‌ اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در فقه شیعه است.

 1-1-6- جنبه نوآوری تحقیق

 از آنجا که بحث امر به معروف و نهی از منکر از مسائل روز و مبتلی به جامعه اسلامی می باشد و با توجه به اینکه تا کنون کاری جامع و کامل که بتواند همه جنبه‌های فقهی بحث امر به معروف و نهی از منکر از منظر امام خمینی و آیت الله خویی صورت نگرفته است لذا انجام این پایان نامه می تواند کاری نو و جدید است.

 1-1-7- روش تحقیق

 روش استدلالی و تحلیل منطقی و عقلانی که از ویژگی تحقیقات کتابخانه ای می‌باشد که در این تحقیق با استفاده از منابع و مطالعات کتابخانه‌ای از جمله کتب، مقالات، پایان‌نامه‌ها، کتابخانه الکترونیک، مطالب، جمع‌آوری و مورد استفاده واقع گردیده است.

 1-1-8- محدودیت‌ها و مشکلات

 در این تحقیق با سختی‌هایی از قبیل: تهیه‌ی منابع فقهی مورد نیاز و ترجمه‌ی سلیس متون عربی به فارسی مواجه شدم.

 1-2- تعاریف

 معنای لغوی امر و نهی

امر در لغت دو معنی دارد؛ یکی کار که جمع آن امور است (قاموس قرآن‏، ج‏۱، ص۱۱۰) و دیگری دستور و طلب که جمع آن اوامر است (مصباح المنیر فی غریب الشرح الکبیر الرافعی، ص۲۲).

نقیض امر، نهی (العین، ج‌۸، ص۲۹۸.) به معنای زجر و منع است (قاموس، ج‏۷، ص۱۱۷).

معنای لغوی معروف و منکر

معروف از ماده «عرف» به معنای شناخته شده و منکر از ماده «نکر» به معنی ناشناخته است (فرهنگ ابجدی، ص۸۷۴).

معنای اصطلاحی امر به معروف و نهی از منکر

امر در اصطلاح، اسمی است برای هر کاری که با عقل و شریعت نیکو شناخته شده (مفردات راغب، ج‏۲، ص۵۸۷) و منکر، ضد معروف و هر کاری است که عقل‏ها و خردهای سلیم، زشتی آن را حکم می‌‌کند یا این‌که عقل‏ها در زشتی و خوبی آن کار سکوت می‌کنند، سپس دین و شریعت بدی و زشتی آن را بیان می‌‌کند (ترجمه مفردات، ج‏۴، ص۳۹۷). پس امر به معروف یعنی فرمان دادن به نیکی و نهی از منکر، باز داشتن از بدی و ناپسندی است (امر به معروف و نهی از منکر، ص۱۴).

 فصل دوم

مبانی، ارکان عقلی و شرایط امر به معروف و نهی از منکر

 2- مبانی، ارکان عقلی و شرایط امر به معروف و نهی از منکر

 امر به معروف و نهی از منکر از احکام ضروری اسلام است که در نصوص دینی مورد تأکید فراوان قرارگرفته است، ولی آیا این حکم را به عنوان یک‏فریضه "تعبّدی" باید تلقی کرد که "وجوب"، مراتب، و شرایط آن، به شکل "تأسیسی" از جانب شرع‏ارائه شده است؟ و یا باید آن را از "احکام عقلی"دانسته و نصوص دینی را "ارشاد" به حکم عقل به‏ حساب آورد؟

این پژوهش، در صدد ارائه مبانی عقلانی این فریضه بر آمده و آراء مختلف در این زمینه را مورد بررسی قرار داده است. البته اگر "وجوب عقلی" امر به معروف و نهی از منکر پذیرفته شود، لوازم و پیامدهای خاصی نیز خواهد داشت و بویژه در استنباط فروع، باید به این مبناتوجه کرد. بحث کنونی فقط به اصل مسأله پرداخته، وآثار فقهی آن، به مجال دیگری واگذار شده است.
  2-1- بررسی وجوب امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن

 آیات ناظر به موضوع:

آیات وارده در این موضوع گرچه فراوان است اما با اندکی درنگ در آیات متوجه می‌شویم که خداوند در تشریع و بیان این امر روش خاصی دارد:

الف) اشاره و ترغیب به آن؛ ب) بیان عاقبت ترک آن؛ ج) الزام مکلفین به آن امر و د) قرار دادن وصف لازم برای آن.

شاید به خاطر اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و هم‌چنین دشواری آن خداوند عالَم ابتدا انسان‌ها را آماده‌ی قبول


خرید و دانلود بررسی دیدگاه امام خمینی (ره) در خصوص احکام امر به معروف و نهی از منکر

دانلود گزارش کار آزمایشگاه ماشین های الکتریکی 2

شرح مختصر : درس آزمایشگاه ماشین های الکتریکی به ارزش دو واحد عملی در قالب دو درس جداگانه برای دوره های کاردانی رشته الکتروتکنیک گرایش برق صنعتی تحت عنوان آزمایشگاه ماشین های الکتریکی (1) و (2) در سیلابس دروس دوره تعریف شده است. و در اکثر مراکز آموزش عالی فنی و حرفه ای این دو درس در قالب یک آزمایشگاه (به جهت اهمیت آن و پیوستگی مطالب) ارائه می شود. هدف از ارائه این آزمایشگاه آشنایی نسبی دانشجویان با رفتار انواع ماشین های الکتریکی AC و DC گردان در حالت موتوری و ژنراتوری و آشنایی با ترانسفورماتورهای تک فاز و سه فاز می باشد.

فهرست :

آزمایش بی باری ترانسفورماتور

آزمایش اتصال کوتاه ترانسفورماتور

آزمایش بارداری ترانسفورماتور

آزمایش بی باری ژنراتور سنکرون

آزمایش اتصال کوتاه ژنراتور سنکرون

آزمایش بارداری ژنراتور سنکرون

مشخصه بارداری ژنراتور سنکرون برای بار های متفاوت

طریقه راه اندازی موتور سنکرون

آزمایش اندازه گیری مشخصه

اندازه گیری جریان شروع به کار موتور آسنکرون

اندازه گیری مشخصه ضریب بهره و مشخصه گشتاور


خرید و دانلود دانلود گزارش کار آزمایشگاه ماشین های الکتریکی 2

نرم افزار ایرانی ارسال ایمیل،پیامک آوا

نرم افزار ایرانی ارسال ایمیل،پیامک آوا

اگر شما می خواهید محصولات خود را معرفی نمایید، بهترین راه، استفاده از پست الکترونیکی می باشد. پست الکترونیکی بدون شک برای این منظور بسیار موثر است. اگر شما می توانید محصول و یا خدمات خود را از طریق ایمیل به طور مستقیم به مشتریان معرفی نمایید، شانس بهتری درموفقیت خواهید داشت. ارسال ایمیلهای گروهی معمولا به طور تک به تک کاری بسیار مشکل است حتی اگر شما از نرم افزارهای مدیریت میل استفاده نمائید باز هم این کار را نمیتوانید به راحتی انجام دهید و در نتیجه شما نیاز به نرم افزاری دارید که برای شما اینکار را انجام دهد. پیشتر از این نرم افزارهای تحت وب (اسکریپت)زیادی به منظور اینکار ساخته شده اند که استقبال خوبی نیز از آن شد اما نرم افزاری که بتواند اینکار را تحت ویندوز انجام دهد به ندرت یافت میشود .

4564645AVA5.2

خرید و دانلود نرم افزار ایرانی ارسال ایمیل،پیامک آوا