فهرست: مقدمه و توضیحی از سبک ممفیس تاریخچه بوجود آمدن گروه ممفیس و روشهای کار آنها بخشی از زندگینامه ی رهبر سبک ممفیس (Ettore sottsass)
سبک ممفیس: بنیانگذار این سبک در اوایل سال 1980 Ettore sottsass (معمار برجسته ایتالیایی) می باشد. که به عنوان راهنما و لیدر گروه memphis بود. هدف اصلی گروه ممفیس: احیای طراحی رادیکالی بود. تولیداتی که توسط این گروه بوجود آمد افرینش تولیدات معدود و غیرنمادی (اشیای غیرعادی) و طرح های کارکردی بود که بیشتر این تولیدات بصورت سطوح لایه ای پلاستیکی و الگوهای خشن و جسورانه بود. 2-سبک ممفیس متضمن موضوعاتی بود که سوتساس آن ها را تجربه کرده بود و دارای ویژگیهایی مثل: رنگ های روشن، موتف های پر زرق و برق و مواد ارزان مثل: ورقه های پلاستیکی بود از جمله این مواد که سوتاس در اجرای طرحهای خود به کار گرفت (فایبرگلاس بود) در سال 1980،Alchymia، نوعی بهم پیوستگی و انبوهی در طراحی را فرم داد به نام ممفیس. در سال 2001 جنبش memphis با باز شدن سبک memphis شروع شد باعث یاداوری در موزه طراحی design museum شد. سوتساس تا سال 1985 برای گروه ممفیس طراحی می گرد و در سال 1970 یکی از اعضای گروه و حرکت و جنبش رادیکال شد و نقش بسیار مهمی در پست مدرنیسم در سال 1980 داشت. به قول سوتساس که خود از معماران و طراحان صعنتی موفق ایتالیا و یکی از بانیان سبک ممفیس است طراحی صنعتی (ریز معماری) است. سوتساس درباره ی سبک خود می گوید: ما به عنوان یک طراح و معمار وظیفه داریم فضاهایی را برای محافظت و حمایت از مردم بوجود آوریم، من سبک خاص ندارم و به ندرت از مد پیروی می کنم در ضمن همه چیز را برای زندگی طراحی می کنم. به نظر او ممفیس نوعی تمرین در طراحی بود. کارکرد گرایی گسترده یعنی ارتباط بین طراحی و کارکردگرایی در راس کارهای سوتساس بوده است.
طراحان مبلمان (1985-1981) طراحی موزه کلکسیون: HIS مجموعه ای از طراحان و تولیدکنندگان جوان مبلمان است که به کمک کارآزمودههایی مثل Ettore sottsass این کار انجام می شود. بعد از اولین مرحله ورود به جامعه بعد از سال 1981، خیلی زود Memphis تسلط پیدا کرد در سال 1980 در امر طراحی صفحه که روش وی یک روش پست مدرنیست بود. موریون فردیست که وقتی کشیده شد به سمت افتتاح یک نمایشگاه از طرحهایش در Arc، اتاق نمایش 74 در میلان در تاریخ 18 سپتامبر 1981، بخاطر دارد تفاوت و تفکیک به نوعی عرق سرد و احساس شوک و اضطراب و هیجان را در این کار. این عجیب ترین حس بود. او سالها بعد این را به یاد آورد: ممکن است من یا شما در یک احساسی قرار بگیریم که توسط اطرافیان این حس رد می شد اما میتوانست توسط بخشی از مجموعه تفکیک قوانینع این حس از بین برود. تفکیک قوانین در دسامبر 1980 شروع شده بود وقتی Ettore sottsass، یکی از معماران ایتالیایی اصیل زاده، ملاقات کرد با جمعی از معماران جوانتر در آپارتمان خویش در via san Galdino در Milan، او و همکارانش در Gos بودند، Aldo Cibic , Martin Bedin، Marco Zanini , Matteo thun , Michele De linnhi در Zos آنها بودند. آنها در آنجا جمع شدند تا در مورد sottsass گفتگو کنند تا خطی از قبل تولید کنند توسط یک دوست قدیمی به نام Renzo Brugo که صاحب یک مغازه نجاری بود. پس از طراحی طرح جدید، پروژه به Memphis دوباره نامگذاری شد. Sottsass گفت: بسیار خوب موافقم که آنرا Memphis بنامیم. این نام به نوشته Radice ثبت شد و همه تصور می کردند که این بهترین نام است. rocknroll , Tennesee, Blues حومه های شهرهای آمریکا، مصر و شهر مقدس خدا ptah این گروه به واسطه اضافه کردن Nathalie du pasquir , George sowden و تکیه به آنها بیش از صد طرح اثاثیه و مبلمان، لامپ و سرامیک ارائه دادند. هیچ فرمول خاصی وجود نداشت. هیچ یک از مدل ها، رنگ ها، شکلها و دکوراسیون های مطرح شده فرمول خاصی نداشتند. این مطالب به گفته Radice است. آنها فقط یک اثر بودند. بعد از گذشت یک دهه از اصول مدرنیست، sottsass و همکارانش کارشان را ادامه دادند تا طراحی را آزاد و رها کنند و آن را از ظلم و ستمی که بر هوش و زکاوت معماران |
Risk Management Applications in Pharmaceutical and Biopharmaceutical Manufacturing
Barry Molloy (ed.)
تقویت فشار گاز
گاز پالایش شده خروجی از پالایشگاه وارد خطوط اصلی انتقال می گردد ،اما عمدتا فاصله بین مصرف کننده تا پالایشگاه بسیار زیاد است . مصرف گاز در شهرها در طول خط وجود عوارض طبیعی اعم از کوهها و گودالها و همچنین اصطحکاک ناشی از حرکت گاز درون لوله باعث افت فشار آن می گردد بنابرین ایستگاههایی در فواصل منظم در طول خط احداث شده است که دارای چند توربوکمپرس می باشند هدف از تاسیس این ایستگاهها جبران این افت فشار می باشد .
الف ) بررسی فرآیند کمپرس گاز از شیر[1] ورودی تا ولو خروجی:
بدین منظور یک انشعاب از خط اصلی گاز جهت ورود به ایستگاه گرفته شده است که وارد ولو اصلی ورودی می گردد .
ولوهای اصلی ایستگاه مانند ولو ورودی و خروجی را اغلب به سه طریق باز وبسته نمود :
بصورت دستی
بصورت خودکار شامل
الف)بوسیله دکمه[2] روی سیستم ولو
ب)از راه دور اتاق کنترل
فشار[3] مورد لزوم برای حرکت ولو در حالت اتوماتیک توسط یک لاین یک اینچ از خود گاز داخل لوله ایجاد می گردد برای این کار فشار داخل لوله جهت استفاده در عملگر توسط یک فشار شکن[4] به 7 بار شکسته می شود این فشار به روغن داخل یک مخزن اعمال شده که این روغن باعث چرخش ولو می گردد .برای بازوبسته کردن مسیر محرک ها از سلونوکید ولوها استفاده می گردد. همچنین دو عدد میکروسوئیچ در طرفین نشانگرمشاهده باز وبسته بودن ولو رادر اتاق کنترل ممکن می سازد .در ادامه فشارگاز ورودی توسط فشار ورودی و خروجی ایستگاه دارای اهمیت بسزایی می باشد .
در ادامه فرآیند گاز وارد سافیها می گردد تا ناخالصی های آن شامل دوده و موادنفتی و سایر آلودگیهای از آن جدا گردد. اغلب اسکراپرها براساس قانون ساده فیزیکی اختلاف جرم حجمی کار می کند .
ناخالصی های جمع شده در مخازن پایین اسکراپرها چند مدت باید تخلیه گردد این کار توسط به میزان آلودگیها در شرایط مختلف متفاوت است .
در این مخازن با افزایش حجم مواد به شیرهای خودکار واقع بر لاتیهای تخلیه فرمان می دهد و عمل تخلیه در چند ثانیه انجام می پذیرد
پس از این مرحله گاز جهت اندازه گیری می گردد. اندازه گیری خلوی گازها براساس اختلاف فشار می باشد که مهمترن شکل آن استفاده از صفحه های سوراخدار[5] می باشد .
گاز خروجی از مرحله اندازه گیری وارد خطوط تقسیم شده و این واحدها تقسیم می گردد.هر واحد شامل یک توربوکمپرسور گازی است که دارای انواع مختلف می باشد نوع مورد استفاده در ایستگاه شماره 2 از مدلهای 990 شرکت درس رند[6]با سیستم کنترل قابل برنامه ریزی از نوع چرخش و با توربین آزاد و ددر سوخته می باشد که دارای چهار بخش اصلی می باشد
1.ژنراتور گازی 2. توربین قدرت 3.جعبه دنده کمکی
4. جعبه دنده اصلی قسمت گردنده
این توربوکمپرسور براساس سیکل باز وبا استفاده از دو محور که ارتباط مکانیکی مستقیم فیما بین ندارند کارمی کند بدین نحو که محور ژنراتور گازی میان تهی بوده و محور توربین قدرت از داخل آن عبور کرده و کمپرسور گاز متصل می باشد .
ژنراتور گازی از سه قسمت اصلی 1- کمپرسورهوا 2-محفظه احتراق
3- توربین ساخته شده که کمپرسورهوا از نوع گریز از مرکز و دارای دو مرحله و توربین قدرت دارای سه مرحله محوری می باشد .
در نهایت امر گاز فشرده شده بعد از ولوهای یکطرفه در خروجی واحد و در خروجی از هدر خروجی[7] دوباره به خط اصلی بر می گردد.
سوخت واحدها از یک انشعاب قبل از مرحله مترنیگ تامین می گردد .
این لاین 6 اینچ وارد فیلتر سوخت شده و پس از تصفیه به اتاق سوخت وارد می گردد و طی چند مرحله فشار آن توسط رگولاتورها به فشار مناسب شکسته می شود .چون در حین شکست فشار دمای آن به شدت پایین می آیید لذا بایدقبل از ورود به رگولاتورها گرم می گردد برای این منظور گاز به لانیهای کوچکی منشعب می گردد که از درون یک مایع (آب مخلوط با گلایکول)می گذرد این آب توسط یک میترگازی یا برقی گرم می شود .دمای گازخروجی از میتر دمای آب و فشار گازسوخت می گردد بنابرین حگرهای اختلاف فشار فیلترآن را کنترل می نماید فیلتر سوخت نیز مانند اسکرابرها مجهز به سیستم خودکار تخلیه ناخالصیها می باشد .
ب) سیستم های اصلی توربوکمپرسور
سیستم روغن خنک کننده [8]
سیستم نشت بند[9]
سیستم استارت
سیستم سوخت
سیستمهای توربوکمپرسور[10]
الف) سیستم روغنکاری
وظیفه این سیستم روغنکاری و خنک کاری اجزاء متحرک در کمپرسور می باشد .